17 Haziran 2014 Salı

SAĞLIKLI YAŞAM İçin Ufak Öneriler

Yeni bir seri yazmaya karar verdim ' SAĞLIKLI YAŞAM ' Bu kararı nasıl aldığımı da kısaca yazmak istiyorum. Çünkü bu yazı serisi kesinlikle diyetle alakası yoktur.Diyette değilim ancak karın bölgemde ki yağlanma hissim yüzünden (kilo da aldım.) sağlıklı beslenmeye,sağlıklı yaşamaya karar verdim ve bu maceralarımı, öğrendiklerimi sizlerle paylaşmak istedim.


1) Günde en az 2-2,5 litre su tüketin.
    Su hem sağlıklı beslenme için hem de cildimiz için oldukça faydalı bildiğiniz gibi ve bu maddeyi kesinlikle atlamamalıyız.Faydasını arttıracak bir kaç yöntem var.
  

  *Limonlu Su : 

  • Sindirime yardımcı olur. 
  • Vücudu toksinlerden arındırır.
  • Mide şişkinliğini azaltır.
  • Mide asitik oranını düzenler ve mideyi bastırır, geç açıkırız.
  • Aynı zamanda limonda bulunan pektin lifide açlık hissini geçiktirir.
  • Nefesinizi tazeler.     
      

*Tarçınlı Su : 
  • Metabolizmayı hızlandırır
  • Tatlı krizlerini önler.
  • Tok tutar.
2) Günde 6 öğün yemek yemeliyiz. 
    Kesinlikle öğün atlanmamalı. Az ama sık sık yemek yenmeli felsefesine uyulmalı.6 öğün; 3 ana öğün-3 ara öğün olarak tüketilmeli. 

3)Günde 2-3 porsiyon yağsız ya da az yağlı süt ürünü tüketilmeli.
  -Yoğurt tüketimi yap yakımını hızlandırır. 



4)Haftada 2-3 gün 1-2 saat spor yapılmalı.(Daha çok hareket.) 
    Vaktim yok demeyin, işe giderken arabayı biraz daha uzak bir yere park edip yürüyebilirsiniz ya da otobüsten bir kaç durak önce inip eve yürüyebilirsiniz. Yapmak isterseniz zaman yaratabilirsiniz! Aslında burada ki spor anlayışı hayatınıza hareket katın demek. 
  

5)Meyve ve sebze tüketimini arttırın.
   Ben tam bir et oburum bu maddeyi nasıl başaracağım henüz bir fikrim yok.Çünkü eti sevdiğim kadar sebzeden(pişmiş) nefret ediyorum malesef. Sebze işini salata ile dengeleyeceğim gibi.Meyve de sıkıntım yok.



6)Uyku düzeninize sadık kalın. 
   Her gün aynı saatte yatağa girin ve aynı saatte uyanın.Uzmanlara göre günde 6-8 saat uyumalıyız.Bu sınırlar içinde kendinizi ayarlayıp uyku düzeninizi oluşturmalısınız. 




7)Makyajınızı çıkarmadan uyumayın. 




8)Kötü alışkanlıklarınız varsa bırakın ya da azalmayı deneyin. 



9)Cildinize ve saçınıza iyi bakın.
  Bunun için ilk önce cilt tipinizi belirlemelisiniz ve ona göre bakım uygulamalısınız.Aynı şey saçlar içinde geçerli tabii.


10)Son olarak GÜLÜMSEMEYİ UNUTMAYIN. :)



                                                                                                                 *Sağlıkla Kalın. :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder